Ofte stilte spørsmål

Hva koster e-konsultasjoner?

E-konsultasjoner koster det samme som vanlige legetimer, egenandel på 160 kr (allmennlege)/212 kr (spesialist i allmennmedisin). Det kan også påløpe kveldstakst, egenandel 280 kr (allmennlege)/332 kr (spesialist allmennmedisin).

 

Når er e-konsultasjon tilgjengelig og hvorfor får jeg beskjed om at jeg er sperret fra tjenesten?

E-konsultasjon er stengt i helger og ferier. Hvis man forsøker å sende e-konsultasjon når tjenesten er stengt, får man beskjed om at man er sperret. Det vil fungere normalt når man sender i åpningstiden. Merk at det som er forsøkt sendt når det er stengt, vil ikke nå frem til legene.

 

Hva er ventetiden på e-konsultasjon?

Vi besvarer e-konsultasjon så raskt som mulig og bestreber oss på å svare senest innen fem virkedager. Elektroniske henvendelser har økt raskt i antall, så i perioder med epidemier, f.eks. influensa, kan ventetiden bli lenger enn de fem virkedagene.

 

Blir mine elektroniske henvendelser lagret?

Ja, alle elektroniske henvendelser lagres automatisk i journalen. Av den grunn skal man ikke skrive opplysninger om tredje person i henvendelsene.

 

Hva gjør jeg hvis jeg mener det er feil i en faktura fra legesenteret?

Dersom du har spørsmål til en faktura fra legesenteret ber vi deg ta kontakt med legesenteret. Tidligere fakturaer kan ses på Pasientsky.no.

 

Når blir hastetimene tilgjengelige?

Hastetimene blir tilgjengelige for bestilling kl 18:00 dagen før.